Venner på Facebook?

fredag 11. november 2011

Twitter Counter

Jeg har valgt å se litt nærmere på et målingsverktøy for sosiale medier som heter Twitter Counter. Jeg vil beskrive verktøyets funksjonalitet, brukervennlighet, utbytte for bedrifter og hvilke type bedrifter som vil ha nytte av det.

Twitter counter

Pris: 
Normalverson:           Gratis
6-monthly view:         1 tweet
Premiumstats:            15$/Month
Pro static basic:         125$/Month
Pro Stats Branded:    150$/Month


Funksjonalitet:
Twitter Counter er et verktøy for å måle, analysere og sammenligne statistikk på twitter på kort og lang sikt. Med gratisversjonen kan du se når du har fått følgere, når du har twitret, @mentions, retweets og sammenhenger mellom disse. Du kan også se det samme om dine konkurrenter og sammenligne dine "stats" med deres. Informasjonen kan du få vist gjennom grafer, diagram eller tabeller og disse kan eksporteres til andre formater avhengi av hvilken versjon du har. Forskjellen på betalingsversjonene og gratisversjonen er at  du kan ha flere kontoer med tilgang (max 10) og du kan hente ut forskjellig type utdata. En annen fin funksjon ved Twitter Counter er at du kan bruke en "knapp" (se nederst i innlegget) som er en veldig god og mye brukt metode for å få flere følgere.

Brukervennlighet:
Twitter Counter er veldig lett å ta i bruk, intuitivt brukergrensesnitt og gode funksjonforklaringer og bruksanvisning.

Utbytte for bedrifter:
Jeg tror alle bedrifter som er aktive på Twitter vil ha utbytte av å ta i bruk Twitter Counter. Dette kan brukes for å måle måloppnåelse og for å legge nye strategier. Om man har betalversonen er det også en veldig fin måte å pressentere resultatene sine. De kan også bruke "knappen" på blogger og nettsider for å generere flere følgere. Jeg tror de som vil ha mest utbytte av Twitter Counter er de bedrifter som satser på markedsføring og kundekommunikasjon gjennom Twitter. De vil kunne se hvilke handlinger og tweets som genererer følgere og sammenligne egne ressultater med konkurrenter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar